TIMEBESTILLING VIA APP, SMS ELLER VÅR HJEMMESIDE

Fordelen med dette er at du kan sende melding via egen app, SMS eller via vår hjemmeside 24 timer i døgnet og 365 dager i året. Det er viktig for planlegging av arbeidsdagen at vi får inn bestillinger så tidlig som mulig på dagen, helst kvelden før. Husk å sende stikkord om hva det gjelder. Du vil etter 15 sekunder få bekreftet at vi har mottatt meldingen din. Du vil så få en SMS med timeavtale i løpet av kort tid når sekretærene er på jobb. Dersom timen du får ikke passer deg, gi oss tilbakemelding via SMS.

Kontrolltimer settes vanligvis opp av lege i forbindelse med konsultasjon. 

Vårt bestillingssystem, ”time samme dag”, gjør at alle som tar kontakt med oss (før ca. kl 13.30) får time samme dag hos sin fastlege, eller så snart fastlegen er tilbake. Vi har også turnuslege.
Alle legene ved Legekontoret Fem Faste har andre arbeidsoppgaver utenom fastlegevirksomheten tilsammmen en dag per uke. I tillegg kommer fravær i forbindelse med kurs, ferie o.l. Se tilstedeliste øverst på denne hjemmesiden.
Ved tilstander som ikke kan vente får du tilbud om å bli undersøkt av en av de andre fastlegene eller turnuslegen. Helseattester, som sjømannsattest og off-shoreattest, kan ta noe lenger tid og må normalt sett bestilles i god tid.
Ved alvorlig sykdom eller skade, ring nødnummer 71203208 eller 113.

Med App på mobilen/nettbrettet kan pasienten trygt bestille legetime, resept eller gjøre andre henvendelser til legekontoret. 

 Appen har navnet HelseRespons, den er tilgjengelig nå og kan lastes ned:

 

 

·         for iPhone/iPad fra App Store (for informasjon se:  https://itunes.apple.com/no/app/helserespons/id889988148?mt=8  )

 

·         for Android fra Google Play (for informasjon se: https://play.google.com/store/apps/details?id=no.wtw.helserespons.android&hl=en )

 Ved første gangs bruk angir pasienten navn, fødselsdato, mobilnummer samt en personlig kode som benyttes ved pålogging. Når henvendelsen skal sendes velger pasienten legekontor (som velges fra en liste over alle legekontorer som har denne tjenesten). Legekontoret kan lagres slik at man slipper å velge dette igjen ved neste henvendelse. 

 

Appen gjør det enklere og sikrere for pasienten å kommunisere med sitt legekontor. Pasienten kan nå formidle sensitiv informasjon, f.eks hva det gjelder, til sitt legekontor.


Når du skal bestille time på SMS: Send FEMFASTE (mellomrom) ditt navn, fødselsdato og problemstilling, til 2097.
F.eks: FEMFASTE Pål Pettersen 030562 senebetennelse hånd (eller urinveisinfeksjon? eller influensa eller sykemelding).
Du finner også fremgangsmåten øverst til høyre på denne siden.

Hvis du har tvillig-simkort eller har reservert deg mot at bruk av firesifret nummer skal belastes ditt mobil-abonnement, er der mulig du ikke kan bruke denne tjenesten. Sjekk dette med din mobiloperatør.

Når du skal bestille time via internett: Gå til vår hjemmeside www.femfaste.no og klikk i øvre høyre hjørne under ”timebestilling”. Du får tilbakemelding via SMS.

TELEFONTID: 09.00-11.30 + 13.00-14.30. De som ikke benytter SMS eller internett for timebestilling, vil som før kunne ringe inn i telefontiden.